Home » Nieuwbouwwoning bouwen?
Nieuwbouwwoning bouwen?
Wilt u een nieuwbouwwoning bouwen zoals een vrijstaande woning, een twee-onder-een-kap woning of een bijgebouw? Aannemer Rhenen P. van Brenk kan dat voor u bouwen in de regio van:
- Rhenen
- Nijmegen
- Apeldoorn
- Arnhem
- Tiel
- Veenendaal

Wij hebben een aantal standaard basis ontwerpen welke volledig aan te passen zijn naar uw wensen en naar de eisen van het bestemmingsplan. Ook kan u uw eigen ontwerp laten maken via onze vaste architect. U kunt natuurlijk ook zelf al een ontwerp hebben laten maken door een architect. Dit ontwerp kan Bouwbedrijf P. van Brenk B.V. uiteraard ook voor u bouwen. Steeds vaker laten mensen een Casco woning bouwen. De keuze is aan u zelf. U heeft natuurlijk wel een kavel nodig om de nieuwbouw woning op te zetten. Als aannemer Rhenen hebben wij veel nieuwbouwwoningen gebouwd. Hier onze voorbeeldhuizen die u zelf mag wijzigen.
Wij ontzorgen u met de nieuwbouwwoning bouwen!
Een nieuwbouwwoning bouwen doet u niet elke dag. Er komt nogal wat bij kijken. Daarom zoekt u een bedrijf dat ervaren is. Het is onze specialisatie om nieuwbouwwoningen te bouwen. Wij zijn gespecialiseerd in elk aspect dat bij een nieuwbouwhuis komt kijken. Hierdoor denken wij mee en heeft u geen zorgen over de realisatie. Heeft u een hypotheek nodig? De hypotheekrente mag u onder voorwaarden tijdens de bouw van de nieuwbouwwoning aftrekken in box 1. Overleg met de fiscus of een hypotheekadviseur.
Wilt u een nieuw huis bouwen en de oude woning slopen? Lees meer over huis slopen en nieuw huis bouwen.
1. U bezit een bouwkavel, u heeft een oud huis die u wilt vervangen voor een nieuwe woning of u heeft een optie op een bouwkavel.
U gaat onderzoeken wat uw budget is van het aankopen van de kavel tot het realiseren van de nieuwe woning die volledig bewoonbaar is. Ook vraagt u alle belangrijke eisen en regels op die gesteld worden aan de nieuw te bouwen woning en aan de bouwkavel. Als u dit duidelijk hebt is het verstandig om een afspraak in te plannen om uw plannen te bespreken.
2. Afspraak bij Bouwbedrijf P. van Brenk op kantoor.
Wanneer u zelf al een ontwerp heeft dan kunnen we deze bespreken. Vervolgens maken wij voor u een offerte voor u op basis van dit gesprek.
Wanneer u door onze bouwkundig tekenaar een ontwerp wilt laten maken dan gaan we tijdens de afspraak bespreken wat uw wensen en verwachtingen zijn. Na dit gesprek gaat u om tafel met de tekenaar om een schetsontwerp te laten maken. Wanneer het schetsontwerp gereed is maken wij voor u een offerte erbij om de bouwkosten inzichtelijk te maken. Dit ontwerp kan ook bij de gemeente ingediend worden voor vooroverleg. De gemeente gaat dan beoordelen wat ze ervan vinden en kunnen nog wijzigingen eisen.
U kunt ook kiezen om één van onze standaard ontwerpen te gebruiken als basis. De basisprijs is al bekend. Het ontwerp kunnen wij tijdens de afspraak bespreken en bekijken wat er allemaal aangepast moet worden om aan de wensen en eisen te voldoen. Vervolgens maken wij hier een offerte bij.
Nadat u de offerte hebt ontvangen is het belangrijk om deze eerst goed door te lezen en een lijstje met vragen te maken. Wanneer u alle vragen en opmerkingen inzichtelijk heeft maken we nog een afspraak bij ons op kantoor om gezamenlijk de offerte door te nemen.
3. Offerte omzetten in een aannemingsovereenkomst
Wanneer alles besproken is en we besluiten met elkaar door te gaan, dan wordt er een aannemingsovereenkomst opgesteld. Hier wordt alles in gezet wat er besproken is en vervolgens door beide partijen ondertekend.
4. Het schetsontwerp wordt gemaakt/voorbereidingen t.b.v. aanvraag vergunning omgevingsplanactiviteit.
Door de tekenaar van der aannemer wordt een schetsontwerp gemaakt op basis van de aannemingsovereenkomst wanneer er niet gewerkt wordt met een eigen ontwerp van de opdrachtgever. Dit ontwerp kan ook bij de gemeente ingediend worden voor vooroverleg. De gemeente gaat dan beoordelen wat ze ervan vinden en kunnen nog wijzigingen eisen. Wanneer het schetsontwerp is aangepast na de opmerkingen van eventueel de gemeente of de opdrachtgever wordt deze omgezet voor de vergunningsaanvraag en worden er nog andere tekeningen en berekeningen gemaakt op basis van het schetsontwerp. Ook wordt er een risicobeoordeling gemaakt
voor tijdens de bouw.
5. Kwaliteitborger
Door de opdrachtgever wordt een onafhankelijke kwaliteitsborger in de hand genomen. De kwaliteitsborger gaat het voortraject en tijdens de uitvoering van de bouw controles uitvoeren en documenten opstellen om aan het einde van de bouw een dossier aan de gemeente te kunnen overhandigen waarna de gemeente toestemming geeft dat de gebouwde woning gebruikt mag worden voor bewoning. Wij als aannemer moeten ook bepaalde onderdelen van de bouw vastleggen om tot een compleet dossier te komen.
6. Vergunning verleend en melding gedaan bij de gemeente ‘’start werkzaamheden’’.
Wanneer de vergunning is verleend en de melding is gedaan dat de werkzaamheden gaan starten kan er worden gestart met de bouw van de woning.
7. Tijdens de uitvoering van de bouw van de woning.
Tijdens en voor de start van de bouw worden alle materialen en onderaannemers ingekocht. In deze periode kunnen er nog wijzigingen gedaan worden. Wanneer het materiaal daadwerkelijk besteld is en de werkzaamheden ingepland zijn dan kan er normaal gesproken niet meer gewijzigd worden. Zo kunt u tijdens de bouw nog binnendeuren uitzoeken, sanitair en tegelwerk uitzoeken in de showroom, enz. Normaal worden deze keuzes gemaakt vanuit een stelpost die is opgenomen in de prijs van de totale aanneemsom. Tijdens de bouw plannen we ook nog een dag in met de elektricien, loodgieter, aannemer en opdrachtgever om te aftekenen. We gaan dan door de woning heen zodat we in overleg bepalen waar bijvoorbeeld de wandcontactdozen moeten komen of waar bijvoorbeeld de thermostaat op de muur gepositioneerd moet worden.
8. Oplevering.
Wanneer we kunnen inschatten dat de woning volgens de opdracht gereed is maken we een afspraak op de bouw en gaan we opleveren. We kunnen dit samen doen maar u kan ook een deskundige inhuren van bijvoorbeeld Vereniging Eigen Huis die u vertegenwoordigt tijdens de oplevering.
9. Hersteltermijn en garantie.
Na de oplevering hebben we nog een hersteltermijn van 3 maanden. Mocht er nog een deur klemmen bijvoorbeeld tot drie maanden na de oplevering dan verhelpen wij dit kosteloos. De wettelijke garantieperiode zijn van toepassing op de door ons uitgevoerde onderdelen.
Maak een afspraak voor de start van uw droomhuis of vraag vrijblijvend naar meer informatie
Wij staan u graag te woord